2014. október 20., hétfő

Svéd zabkeksz

Több alkalommal készítettem már zabkekszet, de most újabb felindulásomban a lehető legegyszerűbb zabkeksz receptre esett a választásom. Nem kell ezt túlbonyolítani, mégis finomabb, mint a bolti változat. Ha mégis szeretnénk egy kicsit mást, akkor adjunk hozzá egy kis fűszert, vagy a liszt egy részét helyettesítsük kókuszreszelékkel, dióval stb.

A receptet a Zöldcitromos pite és gyilkosság című regényben találtam. Most akciósan, az eredeti ár 1/3-ért megvásárolhatók a könyvek az egyik legnagyobb webáruházban. Ha valaki szereti a kisvárosi sztorikat és a finom sütiket, szerintem megéri most megvenni egy pár kötetet a sorozatból. Minden könyvben legalább 10 süteményrecept található, a legtöbbje aprósütemény, de vannak gyümölcsös torták is.


A megadott mennyiségből nekem 46db kekszem lett. (A cukornál egy kicsit csaltam, mert lecsökkentettem egy kicsit, de szerintem így is bőven elég édes lett.)

Hozzávalók:
200gr vaj
150gr cukor
pici só
200gr liszt (nálam 50gr kukoricaliszt és a többi búzaliszt)
250gr kis szemű zabpehely
1 teáskanál szódabikarbóna
1 tojássárgája

A vajat mikróban megolvasztjuk. Éppen csak folyékony legyen, ha túl meleg lett, hagyjuk szobahőmérsékletűre kihűlni, mielőtt folytatnánk a receptet.
A vajhoz keverjük jól hozzá a cukrot, a sót és a tojássárgáját. Ezután mérjük hozzá a száraz anyagokat és jól dolgozzuk össze a tésztát. Ezt a legjobb fakanállal csinálni, mert a tészta elég lágy és ragacsos. Tegyük hűtőbe 1-2 órára, majd formázzunk kis golyókat, tenyerünkkel lapítsuk el, és sütőpapíron 175 fokos sütőben kb. 12 perc alatt süssük meg. Vigyázzunk, hogy szép világosak maradjanak a sütik.

Ha langyosra hűlt, el lehet kezdeni a rágcsálást.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése