2013. január 29., kedd

Csokoládés felfújt pillecukorral

Ez is a Good Food-ból van. Évekkel ezelőtt láttam már hasonlót, Nigella Lawson készítette valamelyik TV műsorában. Elkerekedett szemmel néztem, hogy mit művel. Forró vizet öntött a nyers tésztára!!!! Aztán mégis valahogy süti lett belőle. Eddig még nem mertem hozzálátni, pedig rendszeresen eszembe jutott ez a recept, amikor a süti receptjeim között csokis süti ötletek után nyomoztam. Az újságban talált receptet eleve feleztem, mert 10 adagra szólt, és egy kicsit módosítottam, mert nem szeretem a nagyon édes sütiket. Ebből a mennyiségből kijön 5-6 adag.

Hozzávalók:

Tészta:
70gr vaj
85gr cukor
2 kicsi tojás
1,75dl tej
185gr liszt
2tk sütőpor
1cs vaníliáscukor
3ek cukrozatlan kakaópor

A tetejére:
3ek cukrozatlan kakaópor
200gr (barna) cukor
3,5dl forró víz
fél csomag pillecukor

A vajat a mikróban egy perc alatt olvasszuk fel. Keverjük hozzá a cukrot. Várjunk egy pár percet (hogy a vaj semmiképp se legyen már forró) és keverjük hozzá a tojásokat. A többi hozzávalót most már mind belepakolhatjuk a tálba és egy fakanállal keverjük simára.

Kivajazott sütőedénybe töltjük és nagyjából elsimítjuk a masszát. A legjobb egy tűzálló üvegtál, kapcsos szétnyitható formát semmiképp se használjunk, mert a következő lépésnél minden ki fog folyni!!!!

A tészta tetejét megszórjuk a 3ek kakaóval és a 200gr cukorral, majd a forró vízzel meglocsoljuk. Jól el fogja lepni a tésztánkat a víz. 160 fokos sütőbe toljuk és kb 35 perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e a tészta. A pillecukrot most szórjuk a tetejére és még pár percre tegyük vissza a sütőbe, hogy a pillecukor megolvadjon.

Amint kisült, azonnal fogyasztható a desszertünk. Kanalazzunk a tésztából szabálytalan darabokat kistányérokra és a csokis sziruppal - ami körbeveszi a tésztánkat az edényben - locsoljuk meg. Kínálhatjuk egy gombóc fagylalttal is.




Tapasztalatom szerint ha kihűlt, még sokkal jobban csokis ízű lesz az egész,  a tészta is és a szósz is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése