2012. június 23., szombat

Citromtorta

Már régóta szerettem volna megsütni egy citromtortát, de féltem, hogy majd nem fog jól sikerülni és nem fog ízleni senkinek. A félelmeim feleslegesek voltak, mert büszkén mondhatom, elismerő szavakat söpörtem be vele családtagjaim részéről.

Tészta: 

180gr liszt
1 tojás
150gr vaj
1 csipet só
30gr cukor

A tésztához valókat összegyúrtam, és csak úgy kézzel bele lapogattam egy pite formába úgy, hogy legyen egy kis pereme is. Ezután beraktam a hűtőbe, amíg elkészítettem a belevalót.

Ugye, milyen szép?

Töltelék: 

80gr vaj
100gr cukor
1,5 dl tejszín
2 tojás
2db szép nagy citrom

A cukrot kikevertem a vajjal és a tojással, majd több adagban adtam hozzá a tejszínt. Végül belereszeltem a citromok héját és belefacsartam a levét is.

A tölteléket a még nyers tésztára öntöttem, és ment is a 175 fokra előmelegített sütőbe, ahol légkeveréssel kb. 45 percig sült. Akkor jó, ha az edényt kézbe véve egy picit megrázzuk és látjuk, hogy már nem akar elfolyni a töltelék, hanem kocsonyás állagú, és a teteje szép világosbarnás márványos színű lett.

Mi hidegen kóstoltuk meg másnap, - mert késő este lett kész - és egészen elképesztően citromos az íze, annyira, mintha igazi citromfagyit ennél. Állítólag langyosan is finom, és egész más ízek dominálnak benne, ha hidegen vagy ha melegen esszük. Legközelebb úgy készítem el, hogy még melegen meg tudjam kóstolni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése