2014. február 4., kedd

Fetás kockák

Időnként szükségét érzem, hogy sósat süssek. Egyszerűnek tűnt ez a pogácsa. Hétköznap este volt amikor készítettem, és én annyira türelmetlen voltam, hogy nem hajtogattam. Szerintem így is szépek lettek és ugyanolyan finomak.

Tészta:

500gr liszt 
250gr puha vaj/margarin 
150 gr feta 
1db tojás 
2 evőkanál tejföl vagy natúr joghurt
30gr élesztő 
1 tk. cukor 
1 tk. só  (kóstoljuk, mert csalóka a feta, nem biztos, hogy a végeredmény elég sós lesz)
1 mk. őrölt bors 
1 gerezd zúzott fokhagyma 


A tetejére:
1 tojás
magvak vagy reszelt sajt


Lehet még aprított snidlinget vagy bazsalikomot gyúrni a tésztába, de nekem ezek nem álltak rendelkezésre.
A recept ötletét Vikinél találtam és kis módosításokkal készítettem el.


A tésztához elmorzsoljuk a vajat a liszttel és az élesztővel, majd a többi hozzávalóval sima tésztát gyúrunk. Letakarva egy órát pihentetjük, majd kinyújtjuk 1cm vastagra. Megkenjük tojással és megszórjuk a nekünk tetsző magokkal vagy sajttal. Éles késsel kockákra vágjuk vagy kis kerek szaggatóval kiszurkáljuk. Sütőpapíros tepsire egymás mellé sorakoztatjuk és 175 fokon kb 20 percig sütjük. Én általában a pogácsákat hideg sütőben kezdem el sütni, ha nem hagytam előtte megkelni, így amíg melegszik a sütő, meg tudnak nőni. 


Ha kisült, halmozzuk egy tálba és máris kezdhetjük falatozni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése