2014. február 23., vasárnap

Sütőtökös csicseriborsós ragu


Az ez év februári Good Food magazinban ez a recept az első. Amikor megláttam a fotóját, azonnal elájultam tőle, hogy milyen szép és izgalmas. Anyunak mondtam, hogy egyik nap jó lenne, ha megfőzné. Teljesült a kívánságom. Szóval ez most nem az én alkotásom, de meg kell osztanom veletek. A recept eredeti címe Tökös, áfonyás és vöröshagymás tagine, de én átneveztem, egyrészt nekem nem volt otthon áfonya, másrészt a csicseriborsót fontosabb alapanyagnak érzem az ételben, mint a hagymát. Mivel tagine edényem nincs, ezért lett ragu.

Hozzávalók:
3 evőkanál olívaolaj
2db vöröshagyma
ujjnyi friss reszelt gyömbér
500gr sütőtök
400gr paradicsompüré vagy darabolt paradicsom konzerv
1 marék aszalt szilva vagy áfonya
1 doboz (400gr) csicseriborsó konzerv
1 evőkanál méz
1-1 teáskanál fahéj, koriander, kömény és ha van: harissza

2 evőkanál olajon pirítsuk meg a felaprított hagymát. Adjuk hozzá a gyömbért, a felkockázott tököt és a fűszereket. Keverjük össze, majd adjuk hozzá a mézet, a paradicsomot és az aszalt gyümölcsöt. Forraljuk fel. Alacsony lángon lefedve pároljuk 20 percig, míg a tökdarabok megfőnek. Adjuk hozzá a leszűrt csicseriborsót és forraljuk össze.

Párolt rizzsel vagy kuszkusszal tálaljuk.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése