2013. november 3., vasárnap

Diós-vaníliás-csokis szelet

A legújabb Blogkóstoló (már a 12. forduló) sorsolásán Gerdi sütis blogját kaptam páromnak. Már jártam nála, körülnéztem több alkalommal, de még nem készítettem tőle semmit azelőtt. Nagyon nagy a választék, nehezen tudtam dönteni, így az utolsó előtti pillanatban készültem csak el. A Diós-vaníliás-csokis szeletet választottam, fél adagot vettem és torta formája lett. Nagyon kellemes ízű, jó diós sütemény. A csokis krém a tetején különösen finom lett.



Hozzávalók (23cm-es kerek formához):

Tésztalap:
3 tojásfehérje
1 csipet só
80gr darált dió
80gr cukor
fél csomag sütőpor
2 csapott evőkanál liszt
1cs vaníliáscukor

A fehérjéket egy csipetnyi sóval felverjük. Mikor már majdnem kemény, hozzáadjuk a cukrokat és kemény habbá verjük. Beleforgatjuk a sütőporral elkevert lisztet és a darált diót. Kivajazott formába simítjuk és 150 fokon 15-20 perc alatt megsütjük.

Közben elkészítjük a krémet, amelyhez szükség lesz az alábbiakra:
3 tojássárgája
80gr cukor
4dl tej
1cs vaníliás pudingpor
1 kávéskanál vanília kivonat
125gr vaj vagy margarin
50gr étcsokoládé
1 púpos teáskanál kakaópor

továbbá:
durvára darált dió
háztartási keksz

Lábasban a cukorral kikeverjük a tojássárgákat. Hozzáadjuk a pudingport és simára keverjük. Kis adagokban hozzákeverjük a tejet, figyeljünk arra, hogy ne legyen csomós. Lassú tűzön folyamatosan kevergetve forraljuk fel a krémet és főzzük amíg besűrűsödik. Hagyjuk kihűlni, majd géppel keverjük hozzá a vajat és a vanília kivonatot.

Kenjük meg a kihűlt tésztánkat a krém felével. A krémet rakjuk ki szépen egy réteg keksszel. A maradék krémbe keverjük bele a kakaóport és a csokit, amit megolvasztottunk. A csokis krémet kenjük a kekszekre. Tetejét vastagon szórjuk meg durvára darált dióval. Másnapig tartsuk hűtőben, addigra a kekszek eléggé megpuhulnak ahhoz, hogy szeletelni tudjuk.





2 megjegyzés: