2013. augusztus 7., szerda

Churros - Blogkóstolóra (Blogkóstoló 10. forduló)

A legújabb Blogkóstolóban a párom Tortafüggő Marisz! Korábban is nézegettem már a blogját, és minden elismerésem az övé, annyi szép és bonyolult édességet és egyéb finomságot mutat be. Én semmiképp nem akartam macerás, nehezen elkészíthető receptet választani, mert mint már többször leírtam, az egyszerűség és a gyorsaság híve vagyok. Már régóta kacérkodtam a Churros nevű spanyol fánkokkal, és örömmel nyugtáztam, hogy Marisznál többszörösen kipróbált receptet találtam, mert korábban Ő is egy másik blogírótól vette kölcsön. Kicsit megijedtem, hogy Marisznak okozott némi nehézséget az elkészítése, de úgy döntöttem, nem adom fel (mint ahogy Ő sem tette). Szóval ma elkészült a Churros. Ebben a melegben nem volt egy egyszerű menet, de szerencsére a sütés kb 15 percig tartott összesen, így elég könnyedén megúsztuk a dolgot. Anyu is segített, szerencsére, mert ő sokkal erősebb nálam és jobban tudta nyomni a tésztát a nagyméretű játékfecskendőre hasonlító eszközből, ami egyébként nekem is műanyagból van. Amikor rájöttünk, hogy ebből kis helyes egyenes rudacskák soha nem lesznek, egyre kacifántosabb formákat kezdtünk el nyomkodni, így lett hosszú kérdőjel vagy éppen spirál alak. Amikor kisült az első adag, szinte azonnal megkóstoltam. Az első falattól nem voltam annyira elragadtatva, mint a másodiktól és az ez után következőktől. Aztán amikor megszórtam porcukorral és a csokiöntet is elkészült, tudtam, hogy bajban leszek. Nos, alig bírtam abbahagyni, másnap reggel még megettem a maradékot, aztán lett is egy kis epegörcsöm, de nem bánom..... És szerintem nagyon szépek lettek.

 


Hozzávalók:
4,5dl víz
280gr liszt
3gr (fél tasak) sütőpor
2 evőkanál olívaolaj
2 teáskanál cukor
csipet só

Egy edényben tegyünk fel olajat, olyan kétujjnyi vastagon. 
A vizet felforraljuk. A lisztet egy tálban villa segítségével összekeverjük a cukorral, sóval, sütőporral. Fokozatosan adagoljuk hozzá a vizet és az olajat. Sima tésztát keverünk, hamar össze fog állni egy gombóccá. Töltsük csillagcsöves nyomózsákba a tésztát. Ha elég forró az olaj, (hőmérővel meg is mérhetjük, kb. 170-180 fokosnak kell lennie, hogy azonnal sülni kezdjen a fánk)  nyomjunk hosszúkás vagy bármilyen formájú fánkokat. Ha nem elég forró az olaj, könnyen leragadhatnak, ezért kis idő után piszkáljuk fel őket. Kb. másfél-másfél perc alatt kész mindkét oldala. Ne süssük nagyon barnára, mert akkor kemény lesz. A churrost szedjük ki szalvétára, ami felfogja a felesleges olajat. Fogyasztás előtt szórjuk meg porcukorral és mártogassuk olvasztott csokiba vagy lekvárba.

Csokiöntet:
1dl tejszínt melegítsünk fel, tördeljünk bele egy tábla (100gr) étcsokit és kevergetve olvasszuk fel. Keverjük simára. Ha édesebbre szeretnénk, adjunk hozzá mézet vagy cukrot ízlés szerint.



2 megjegyzés:

  1. Timi, gratulálok a churrosodhoz!
    A Tiéd sokkal jobban sikerült, mint az enyém. Látszik rajta, hogy micsoda, és nagyon helyeseka tekeredő, csavarodó formák!
    És legközelebb vigyázz az "epédre"! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen és vigyázni fogok, az ember mindig tanul a hibáiból, és így a jó!

      Törlés