2013. november 8., péntek

Aszalt szilvás csokitorta

Az az igazság, hogy megint csokisra vágytam. Itt az eredménye:
Az eredeti recept, amit kicsit átalakítottam, itt van.

Hozzávalók:
3db tojás
100gr étcsoki
25gr kakaópor
150gr cukor
csipet só
50gr vaj
1 kávéskanál vanília kivonat
85gr liszt
1 kávéskanál fahéj
1 kávéskanál gyömbérpor

200gr aszalt szilva
2 evőkanál vodka vagy konyak

Melegítsük elő a sütőt 175 fokra.

A szilvákat locsoljuk meg az alkohollal és tegyük félre fél órára, hogy magukba szívják.

A vajat, cukrot, kakaóport és a darabokra tördelt csokit egy tálba tesszük és 100ml forró vizet öntünk rá. Kevergetve összeolvasztjuk az összetevőket. Ha nem olvadna fel eléggé a csoki, melegítsük fél percig a mikróban közepes fokozaton. Keverjük hozzá a tojássárgákat és a sót, vaníliát. Verjük habbá a tojások fehérjét és lassan forgassuk a masszába felváltva a liszttel együtt. Simítsuk a masszát kivajazott kerek tortaformába, rakosgassuk a szilvákat a tetejére. Ha marad vissza alkohol, locsoljuk a tésztára. Tegyük a sütőbe és max. 30 perc alatt süssük meg. Én 30 percig sütöttem, de szerintem nem kellett volna ennyit, mert egy kicsit kiszáradt, de ettől függetlenül fincsi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése