2013. január 29., kedd

Lassan sült kínai gyömbéres marhahús

Vasárnapi ebédre végre sorra került a novemberi Good Food két receptje. Ezt a szuper marhahúsos fogást már akkor kinéztem magamnak, amikor először átlapoztam a magazint, de hát az elkészítése se túl egyszerű és marhahúshoz se mindig jutok hozzá, szóval rá kellett szánni magam. Aztán amikor végre nekiálltam, kiderült, hogy egy-két fűszer hiányzik, pedig a nyakamat tettem volna rá, hogy van otthon a fiókban csillagánizs. Hát nem volt, vagy megszökött, vagy nem tudom. Rejtély.

Hozzávalók:
1,25kg marhahús (lapocka vagy lábszár)
4ek olaj
2 nagy vöröshagyma
4 - 5 cm-es darabka gyömbér
3 gerezd fokhagyma
kis csomó korianderzöld vagy ha nincs, 1tk koriandermag, mozsárban összetörve
2 tk kínai ötfűszer
6db csillagánizs egészben
70 - 100gr (barna) cukor
1 tk őrölt feketebors
2ek paradicsompüré
6dl marhahúsleves (kockából is jó)
50ml szójaszósz

Elkészítés:
A húst nagyobb darabokra vágjuk (ha van hártyás rész rajta, azt szedegessük le). Egy olyan serpenyőt használjunk, amit lefedve később a sütőbe is be lehet tenni. A felforrósított olajon a húsdarabokat süssük elő pár perc alatt, majd szedjük ki egy tányérra. A visszamaradt zsiradékra dobjuk rá az aprított hagymákat, gyömbért és a koriandert. 1dl vízzel felöntve pároljuk meg. Ezután adjuk hozzá a többi fűszert, a paradicsompürét, szójaszószt, cukrot. Pakoljuk vissza a húsokat, és a tányéron összegyűlt levet is öntsük vissza. Annyi húslevest öntsünk rá, hogy nagyjából ellepje a húst, nekem a 6dl elég volt. Forraljuk fel. Közben a sütőt kapcsoljuk be 160 fokra. Ha felforrt, fedjük le az edényt és toljuk be a sütőbe. 2 órán keresztül ne is háborgassuk, a recept 2,5 óra sütést ír, én 2 óra után kiloptam egy húst, megkóstoltam és már teljesen puha omlós volt. Ha megfőttek a húsok, kivesszük a tálat a sütőből és kitesszük a tűzhelyre. A húsokat kiszedjük egy tálra és melegen tartjuk. A levet beforraljuk a felére. Ez kb. negyed órát vesz igénybe. Ezután a húsokat visszatesszük a forró szószba és így tálaljuk.

Rizst főztem hozzá, de el tudom képzelni kölessel is, illetve ezek mellé kis adag wokban pirított vegyes zöldséggel.




2 megjegyzés:

  1. Zavarban vagyok. Most Timike, vagy Lujza vagy?
    A kínai konyha egyébként a kedvencem, csak sajnos némely összetevőjét nehéz beszerezni. Mellesleg épp ma voltam egy kínai étteremben. Lásd bejegyzésem.
    Ez a gyömbéres marhahús jónak tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hivatalosan Timi, de Anyu sokszor Lujzának szólít. Lehet, hogy tényleg zavaró a sok név. Már egyszer átneveztem a blogot, lehet, majd ha kitalálok valami jót, megint átírom. De akkor nem a nevemhez lesz köze címnek, az biztos. Ez a marhahús tényleg nagyon finom, érdemes kipróbálni. A hús igazán szaftos, puha és omlós.

      Törlés