2013. január 28., hétfő

Citromos máktorta

Itt találtam ezt a szuper máktortát. Régebben nem nagyon sütöttem mákos édességeket, de ez valami isteni és most igazán rákaptam a mákra. Különösen erre a máktortára. Nyáron megsütöttem vagy négyszer. Aztán akinek csak lehetett, továbbadtam a receptet és aki megsütötte, mind áradozott róla. A eredeti krém íze nagyon finom, de az állagával nem voltam megelégedve, ez látszik is a képen, össze-vissza folyt, amerre csak lehetett. Ezért inkább az általam kitalált másik (hasonlóan finom) krémet írom le ide.

Szóval az enyém ilyen lett (ez a kép még nyáron készült):

Tészta:
5dkg olvasztott vajjal kikeverünk 3 tojás sárgáját, 1 citrom levét és 5dkg cukrot. A 3 tojás fehérjét csipet sóval és újabb 5dkg cukorral habbá verjük. A krémbe belekeverünk 20dkg darált mákot, 1tk sütőport, a citrom reszelt héját és végül lazán összeforgatjuk a habbal. Kapcsos tortaformát kivajazunk, kilisztezünk és ebben sütjük meg a tésztát 150 fokon 30 perc alatt.

Krém:
2dl habtejszínt felforralunk. A tűzről levéve 20dkg összetördelt fehér csokit dobunk bele. Addig kevergetjük, amíg fel nem olvad. Berakjuk a hűtőbe pár órára vagy a fagyasztóba (szerintem ott max. 1 óra elég neki). Ha jól kihűlt, fél citrom levével elkeverjük és géppel felhabosítjuk. A legvégén keverhetünk bele még egy citrom reszelt héját. A citromhéjat azért teszem hozzá mindig a legvégén, amikor már nem fogok a géppel dolgozni, mert mindig fennakadnak a citromhéjak a gép karjaira és aztán szedegethetem. Nem valami jó móka. 

A kihűlt tészta tetejét megkenjük a krémmel és jó ha még egy pár órára be tudjuk tenni a hűtőbe, mielőtt felszeleteljük. A tetejét díszíthetjük idénygyümölcsökkel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése