2013. január 13., vasárnap

Kuglóf


Régen ki akartam már próbálni az új kuglóf formát, de valahogy nem jött össze. Most csak kotorásztam az egyik kis kosárkában, és a kezembe akadt egy cetli, rajta: Kuglóf. Na mondom, akkor itt az idő!



Hozzávalók:

2 tojás
160g cukor
1 csomag vaníliás cukor
0,6dl olaj
2dl tejföl
1,5dl langyos víz
1 csomag sütőpor
1kávéskanál szódabikarbóna
250g liszt
30g kakaó (vagy 60g)
esetleg mazsola, csokidarabkák, gyümölcsdarabok

A tojásokat egy tálban a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, tejfölt, ezekkel is kikeverjük, majd jöhet bele a víz és a liszt, a sütőpor és a szóda is. Szép sima legyen a tészta. Kivajazott, kilisztezett kuglóf formába töltjük a kb fele tésztát, majd a maradékba belekeverjük a kakaóport, (amit egy kis szűrőn keresztül szórjunk a tésztába, hogy ne maradjanak benne kakaó csomók). A kakaós tésztát a fehér tetejére öntjük a formába. Ha éppen kedvünk van hozzá, most megszórhatjuk csokidarabkákkal vagy gyümölcsökkel, ezek majd szépen belesüppednek a tésztába.

160 fokra előmelegített sütőben 45 - 50 percig (tűpróbáig) sütjük.

A tetejére akartam tenni mázat, de aztán meggondoltam magam, mert tegnap már elfogyasztottunk egy kisebb brownie tortát, és szerintem gátat kell szabni valahogy a cukorfogyasztásnak, úgyhogy a máz sajnos elmaradt. De egy jó citrom mázat igazán el tudtam volna képzelni rá.



Hála édesszájú családomnak, a fél kuglóf el is fogyott az esti kávéhoz. A többit megmentettem holnapra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése