2012. december 30., vasárnap

Csirkemell Dubarry módra

Egyik szombat délelőtt felfedeztem, hogy egy egész fej gyönyörűséges karfiol árválkodik a hűtőben már egy hete. Gondoltam, akkor ezt ma megesszük. Valami sajtkrémes csőben sült karfiol féleség járt a fejemben. Később eszembe jutott, hogy régen vasárnapi ebédre Anyu elég gyakran készített Dubarry módra húst és azt mindig nagyon szerettem, mert valami különleges volt, nem a megszokott hús + krumpli páros. Ő karajt használt hozzá, de most a fagyasztóban csirkemell van, és nem volt kedvem boltba menni.

A csirkemelleket kiolvasztás után egy deszkára fektetve nagyon éles késsel három vékony szeletbe vágtam, hogy hamar kész legyen. Azért is fontos, hogy vékony szeletek legyenek, mert másképp nem állna meg rajtuk a karfiol. A húsokat vajon egy kicsit meg kell pirítani, majd egy tepsire nem túl szorosan egymás mellé lerakni, sózni, borsozni. A karfiolt rózsákra szedtem és sós, lobogva forró vízben 5 percig főztem, kiszedtem, lecsepegtettem. Egy besamel mártást készítek, amíg a karfiolok főnek. Ennyi idő pont elég rá. 4dkg vajat olvasztok egy kis edényben, rászórok kb 4 dkg lisztet, kicsit hagyom pirulni, majd 4dl tejjel simára keverem és folyamatosan kevergetve felforralom, besűrítem. Egy nem túl sűrű, jó folyós krémet kell kapni, amit evőkanállal adagolhatunk. A mártást sóval, borssal és szerecsendióval fűszerezem. Imádom a szerecsendió illatát és ízét is. A mártásból a hússzeletekre kenek egy vékony réteget, erre elosztom a karfiolrózsákat (szépen, hogy minden szeletet egyenletesen betakarjanak) majd a maradék mártást a karfiolokra kanalazom. Jókora adag reszelt sajtot szórok minden karfiolkupac tetejére és mehetnek is a sütőbe. Én 150 fokon fél órát sütöttem. Frissen a sütőből kivéve az igazi.

Egy tepsi Dubarry csirkemell

3 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágygerjesztő a képeden, de régen csináltam már itt az ideje újra:-)))))

    VálaszTörlés
  2. Holnap sütöm, jön a "Görög Istennő" barátnőm... Tetszik, hogy a husokat megkened...

    VálaszTörlés