2013. január 15., kedd

Lazac kuszkusszal

Végre van a városkánkban egy halbolt. Hú, mindenféle friss halat kapni, de az árak, hát majdnem elájultam.... Na de sebaj, néha azért ha megkívánok egy kis friss halat, áldozni fogok rá. Amúgy apukám rendszeresen horgászik, így mindig van a hűtőben pár ponty, de egy kis szálkátlan, vagy kevésbé macerás halfajtát szívesebben elkészítek én is. Szóval vettem egy szép darab lazacot. Otthon meg se mertem mondani, mennyibe került. Előző nap találtam egy nagyszerű cikket és most már tudom, hogyan kell lazacot sütni. Olyan büszke vagyok magamra!!! :-)) 

A lazacot olyan nagyjából 150 grammos szeletekre vágtam. Egy serpenyőben egy kis darabka vajat olvasztottam össze két evőkanál olívaolajjal és amikor már forró volt, a bőrével lefelé belefektettem a halat. Addig sütöttem, amíg az oldalán kb a feléig kifehéredett a húsa. Ekkor kell megfordítani és a másik oldalán is ugyanannyi ideig sütni. Az egész művelet 5 perc alatt kész. Sütés közben sóztam és borsoztam mindkét oldalát és amikor már kész volt, akkor friss citromot facsartam rá. Imádom az ilyen gyors és egyszerű kajákat.

A kuszkusz a másik kedvencem mostanában.

4 személyre 200gr kuszkuszt egy üvegtálba rakok és vagy forró húslevessel vagy ha az nincs, sima forró vízzel nyakon öntöm. Ebben az esetben rámorzsolok egy húsleveskockát, vagy csak egyszerűen egy kanál ételízesítővel megszórom. 200gr kuszkuszhoz kb. 3,3dl folyadék kell. A kuszkuszos edényt lefedjük és várunk 5 percet. Ekkor át lehet egy villával keverni és ha úgy érezzük, hogy nagyon száraz, akkor adjunk még hozzá egy kis forró vizet (csak pár evőkanállal), de semmiképp se áztassuk el. Várjuk meg, amíg langyosra hűl.

A kuszkuszhoz kevertem apróra vágott lilahagymát és paradicsomot, felkockázott feta sajtot és jégsalátát. Szórtam rá egy kis borsot, meglocsoltam olívaolajjal és egy fél citrom levével, ettől lesz igazán finom.



A kuszkuszból csináljunk egy kupacot a tányérra és fektessük rá a frissen elkészült forró lazacunkat. Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése