2013. január 15., kedd

Vaníliás rumos diós pite

Ezt a receptet a Mindmegette oldalán találtam Puha rumos diókocka néven. Amikor kisült, olyan jó illata volt, hogy nem bírtuk kivárni, amíg kihűl, de aztán rájöttem, hogy érdemes megvárni, mert hidegen sokkal jobban kijönnek az ízek a diós süteményeknél. Én egy kicsit módosítottam a recepten, több diót használtam és ha nem volt itthon valami, azt pótoltam mással.

Tészta:
185gr rétesliszt
50gr vaj
40gr cukor
1 tojássárgája
10gr élesztő
1dl tej
csipet só

Az élesztős tésztáknál néha nem szoktam külön felfuttatni az élesztőt, itt is csak feloldottam a langyos tejben, és már adtam is hozzá a többi hozzávalóhoz, amiket előzőleg egy tálba kimértem. A tésztát könnyű kidolgozni, hiszen csak egy marék az egész. A lényeg, hogy sima egyenletes legyen. A tésztát letakarva pihentetjük egy kis ideig.

Diótöltelék:
150gr darált dió
50gr zsemlemorzsa
50gr cukor
1 evőkanál étkezési keményítő
1cs vaníliáscukor
fahéj
2dl tej
1 egész tojás és egy fehérje
rumaroma

A 2 tojásfehérjét habbá verjük. A diót a többi hozzávalóval jól elkeverjük és a kemény habot beleforgatjuk.

Vanília töltelék:
1,5dl tej
1cs vaníliáscukor
1 tojás
20gr cukor
1ek keményítő

A tojásfehérjét itt is habbá kell verni, majd hozzáadni a többi hozzávalót.

A tésztát a kerek forma méretére nyújtjuk (az én formám kb 25cm átmérőjű lehet), és kibéleljük úgy, hogy legyen 2cm-es pereme. Belesimítjuk először a diós krémet, majd annak a tetejére kanalazzuk a vaníliásat, hogy mindenhová jusson belőle. 175 fokos sütőben fél óráig sütjük, a teteje legyen szép világosbarna. Ha már langyos, szórjuk meg porcukorral. Egy szépen szeletelhető finom, nem túl édes süti lesz a végeredmény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése