2014. február 14., péntek

Pirított édeskömény

Sokszor emlegetem, hogy szeretem kipróbálni azokat a zöldségeket, vagy alapanyagokat, amik nem megszokottak az átlagemberek konyhájában, sajnos. A szüleink, nagyszüleink nem voltak elkényeztetve a boltok polcain található választékkal, így számunkra is hosszú ideig idegenek maradtak ezek a finomságok. 2-3 évvel ezelőtt vásároltam először édesköményt. Nem tudtam ellenállni neki, bár fogalmam sem volt akkor, hogy hogyan fogom felhasználni. Úgy emlékszem, talán a cukkinis tésztát gazdagítottam vele. Jó vékony csíkokra aprítottam, és a cukkinivel együtt megpároltam, majd mehetett hozzá a tészta. Finom volt. Később megpróbálkoztam egy kis olajon megpirítani és úgy még jobban ízlett. Szeretem, hogy ropogós marad, lehet rágni, nem esik szét és azt is szeretem, hogy egy kicsit ánizsos az íze, ami nyersen még elég zavaró nekem, de párolva már nem annyira tömény.

Ezt a receptet ajánlom húsok mellé köretnek, de el tudom képzelni valamilyen finom öntettel salátaként is.

Hozzávalók:
1 nagy fehér főzőhagyma
1db édeskömény
só, bors, chili
olaj

A hagymát és az édesköményt hasonló méretű csíkokra aprítjuk.  Pár kanál olajat forrósítunk egy serpenyőben és elkezdjük pirítani a zöldségeket. Ne fedjük le, hogy a keletkezett lé el tudjon párologni, és nem párolni akarunk, hanem pirítani. Rendszeresen kevergetve pirítsuk aranybarnára, sózzuk, borsozzuk ha szeretjük, szórjuk meg friss vagy szárított chilivel, és már fogyaszthatjuk is. Tetejére szórhatunk az édeskömény zöldjéből egy kicsit, de vigyázzunk, mert elég keserű lehet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése