2012. június 23., szombat

Fehércsokoládés pite

Mostanában ezek a piték lettek a mániám. Láttam a napokban egy Bazsalikomos fehércsokis bonbon receptet. Eredetileg azt akartam megcsinálni, de mivel nincs bonbonformám, nem akartam szenvedni vele. Hogy nincs mibe rakni, arra azután jöttem rá, hogy felolvasztottam egy tábla csokit és belekevertem a citromhéjat és a bazsalikomot. Így már nem volt visszaút, valamit kellett csinálni a krémmel. Úgy döntöttem, pite lesz belőle.


Tészta:
180g finomliszt
1 egész tojás
60g vaj
30g cukor
1 csipet só

A tészta hozzávalóit össze kell gyúrni és kibélelni vele egy formát úgy, hogy legyen egy kb 2 cm-es pereme. Miután a tésztát a formába beleügyeskedtem, beteszem a hűtőbe, amíg összekeverem a krémet.

Egy szelet fehércsokis pite
Krém:
1 tábla fehércsokoládé (100g) + 50g a tetejére
fél citrom héja
5-6 bazsalikomlevél apróra vágva
200g krémsajt
1 egész tojás
30g cukor
0,5dl tejszín

Az 1 tábla fehércsokit mikróban felolvasztom, (ha nagyon forró lenne, megvárom, amíg egy kicsit kihűl) és belekeverem az összes többi hozzávalót. A krémet a hűtőből kivett tésztára öntöm. A maradék fehér csokit kis darabokra tördelve egyenletesen elosztva a krémbe szórom. 175 fokon sütöm kb 45 percig.

Szerintem másnap volt a legfinomabb, miután a hűtőben jól lehűlt és a tésztája is egész puha lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése