2013. szeptember 6., péntek

Gyümölcsös pite - linzertésztából

Kaptam a kolléganőmtől nagyon finom körtét és szilvát. Este gondoltam egyet és gyorsan összedobtam ezt az egyszerű pitét. Azon forrón is nagyon finom volt, de ha savanyú gyümölcsökkel készítjük, akkor jobb, ha megvárjuk amíg kihűl.



Hozzávalók:

  • A tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 1-2 evőkanál kristálycukor
  • csipet só
  • 1 tojássárgája
  • 10 dkg vaj, vagy Rama
  • A töltelékhez:
  • 1 egész tojás
  • 1,5 dl főzőtejszín
  • 8-10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fahéj
  • kb. 80 dkg friss gyümölcs (sárgabarack, meggy, szilva, körte, alma vagy ezek keveréke) apró darabokra vagdalva
  • 3 evőkanál zabpehely
  • 1 kevés fenyőmag

Elkészítés:

A tésztához valókat összemorzsolgatom, nem fog összeállni, morzsalékos marad. Ezt a morzsalékos tésztát a bevonatos tortaformába beleöntöm, kézzel elterítem, és egyenletes vastagságúra lenyomkodom úgy, hogy kialakítok 2cm magas peremet is. Ha ez megvan, legalább fél órára beteszem a hűtőbe.

Közben elkészítem a tölteléket. 1 egész tojást a tejszínnel jól felverek, utána belekeverem az összes többi hozzávalót. A tölteléket a tésztán egyenletesen eloszlatom, és mehet a sütőbe. 175 fokon 30 perc alatt készre sül.

Sikerült megmentenem egy szeletet a fotóhoz - ez most szilvás-körtés

Megjegyzés:

A zabpehely helyett lehet tenni bele 10 dkg darált diót is, úgy is nagyon finom. Én először meggyből készítettem el, aztán elkezdtem variálni, és szerintem bármilyen más gyümölccsel, is finom lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése