2014. augusztus 12., kedd

Zöldbabsaláta


Az esőnek köszönhetően végre értékelhető mennyiségű zöldbabot sikerült szüretelnem zsebkendőnyi alapterületű kiskertemből. Mivel személy szerint már nagyon unom a zöldbabfőzeléket, gondoltam, most legyen belőle valami más. Így a neten keresgélve akadtam rá erre a receptre a Szellem a fazékban blogon. Az eredetihez képest kicsit más, mert nekem nem volt otthon kapribogyóm, viszont tettem bele egy kis újkrumplit.


Hozzávalók:
600gr friss zöldbab
2-3db közepes méretű burgonya
3 db paradicsom
1 csokor friss petrezselyemzöld

Öntet:
1 evőkanál méz
3 evőkanál olívaolaj
só, bors
fél teáskanál mustár
1 teáskanál balzsamecet
1 gerezd fokhagyma lereszelve

A megmosott és megtisztított zöldbabot és a felkockázott burgonyát sós vízben nem túl puhára (roppanósra) főzzük. Nekem ez kb. 10-15 perc volt. Leszűrjük, majd forrón hozzákeverjük a paradicsomkockákat. Az öntet hozzávalóit egyszerűen összekeverjük és a meleg zöldségekre öntjük. Jól összeforgatjuk, de vigyázzunk, hogy ne törjük össze. Szobahőmérsékleten hagyjuk állni 1-2 órát, hogy az ízek átjárják a zöldségeket. Tálalás előtt szórjuk meg felaprított petrezselyemzölddel, majd fogyasszuk el. Mi pulykamellet sütöttünk hozzá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése