2013. február 22., péntek

Márványsajtos keksz - Blogkóstolóra

A Blogkóstoló 7. fordulójában Epercsók blogját dobta nekem a szerencse. Hát választék az volt bőven, nem panaszkodhattam. Ami elsőre megfogott, az ez a keksz volt, kétszer is elkészítettem már, de másodszorral jobban sikerült, ezért inkább annak a fotóját teszem fel. Nálunk csak én szeretem a márványsajtot, de így keksz formájában mindenkinek ízlett.

Kinéztem még pár receptet, úgyhogy folytatás biztosan lesz. Ha a határidő végéig elkészül még valami, akkor azzal is benevezek. Egyébként gyönyörűek a fotói, egy élmény nézegetni őket.

Szóval a keksz:

Hozzávalók:
130 g liszt (eredetileg 100-at ír, de lehet több, szóval nálam egy kicsit több)
100 g hideg vaj - kis kockákra vágva
1 kk só
50 - 100 g márványsajt - nagyobb darabokra tördelve
sáfrányos szeklice (a tetejére)

A hozzávalókat kimérjük egy tálba és kézzel összegyúrjuk.  A sajt nem baj, ha darabos marad a tésztában, annál finomabb lesz. A tésztából egy 4-5 cm átmérőjű hengert alakítunk ki és betesszük a hűtőbe legalább 1 órára. Ezalatt elég kemény lesz ahhoz, hogy szépen fél cm vastag szeleteket tudjunk vágni belőle.

A szeleteket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk és 175 fokon kb 10 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, hogy ne süssük túl, mert a sajt miatt könnyen megéghet.

A kekszeket még forró állapotukban megszórtam egy kis sáfrányos szeklicével.

Szerintem fincsi lett.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése