2013. február 22., péntek

Red Velvet Cake

Nem semmi volt ez a csokitorta, amit egyik hétvégén készítettem. Megláttam a Good Food magazinban, és eldöntöttem, hogy ennek hamarosan el kell készülnie. Amitől tartottam, az a cékla volt a tésztában. Nem tudtam elképzelni, milyen lesz. Kellemes csalódást okozott végül, mert a tészta is krémszerű volt, nem száraz, mint a hasonló tészták többsége. A cékla ízt sem lehetett érezni rajta. A krém pedig a sajtkrém miatt egy kicsit savanykás volt, így összességében a süti legalább olyan finom lett, mint amilyen szép. Az eredeti recept ennek a mennyiségnek a duplája, de hát az nálunk egy hét alatt se fogyott volna el. Majd egyszer ha lesz valami nagy családi ünneplés, és egy este elfogy az egész, akkor talán bevállalom.






Tészta:
125 g vaj
100 g étcsokoládé
250 g liszt
250 g cukor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 kk só
1 tojás
100 g natúr joghurt
1 ek sötét kakaópor
200 g főtt reszelt cékla (nem ecetes)
2 ek piros ételfesték (feltéve ha tudunk venni ilyet és bele is akarjuk tenni)
150m forró víz

Ha van két egyforma tortaformánk, akkor kivajazzuk őket (ha csak egy van, akkor egy adagban sütjük ki és majd kihűlés után vágjuk fel lapokra a tésztát). Az én kapcsos tortaformám olyan 21 - 22 cm lehet (kb, mert sohasem mértem még meg). A sütőt előmelegítjük 180 fokra (légkeverésnél elég a 160 fok).

A vajat a csokoládéval mikróban összeolvasztjuk. Hozzákeverjük a cukrot és a tojást. Ezután a forró víz kivételével az összes hozzávalót a tálba mérjük és az egészet fakanállal jól összeforgatjuk, simára eldolgozzuk. A végén öntjük hozzá a lobogva forró vizet és simára keverjük. Ha akarunk bele ételfestéket tenni, akkor azt is most tegyük meg. Gondolom sokkal inkább piros lett volna a tészta tőle, de én nem találtam a boltban és igazság szerint egy kicsit idegenkedek is a házilagos használatától. Úgy vagyok vele, hogy ha nem feltétlenül szükséges, inkább nem használok ilyesmit.
Itt a hozzávalók arra várnak, hogy összevegyítsem őket


A tésztát a formába (formákba) öntjük, elsimítjuk és betesszük a sütőbe. Ha két formában sütjük, akkor 25 perc sütés elég, ha egyben az egészet, akkor egy kicsit több idő kell. Tűpróbával ellenőrizzük a tészta állagát. Ha kisült, rácson hagyjuk kihűlni.

Ha úgy döntünk, hogy az egész (vagyis az eredeti recept szerinti 500g lisztből készülő) adagot sütjük, akkor mindenképp legalább két részletben süssük ki a tésztalapokat, szerintem az egész tészta egyszerre hatalmas adag lenne és nem is biztos, hogy átsülne rendesen.

Krém:
100 g natúr krémsajt
200 g porcukor
125g vaj
2 csomag vaníliás cukor vagy 1-2 kiskanál vanília aroma ízlés szerint

A krémhez a puha vajat a krémsajttal és a cukorral és a vaníliával géppel simára keverjük.

A tésztát - ha egyben sütöttük - vágjuk fel 2 vagy 3 lapra. A lapokat vékonyan kenjük meg a krémmel. Ha csak két lapunk van, akkor elég lesz a krém a torta bevonására is. Ha 3 lapot sikerült kialakítani - mint nekem is - akkor szerintem vagy készítsünk egy kicsit több krémet, vagy a bevonáshoz verjünk fel 2 dl habtejszínt egy tasak vaníliáscukorral és 1 tasak habfixálóval és ezzel vonjuk be a végén a tortánkat. Nálam a tetejére tejszínhab került.

A tetejét piros színű cukorkákkal, figurákkal díszítsük, vagy kakaóporral készítsünk rá mintát. Én most egy papírlapból szíveket vágtam ki és ezeket szórtam ki vastagon kakaóporral.



Aki kíváncsi rá, az eredeti recept és egy csodaszép fotó itt található. Az enyém messze nem lett ilyen gyönyörűséges, a piros díszítésre nem készültem rá, de azért szerintem szép volt, és persze finom.


Remélem nem hagytam ki semmi fontosat :-))))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése