2013. július 11., csütörtök

Ördög eledele csokoládétorta

Imádom az ilyen különleges nevű sütiket, ilyenkor arra gondolok, hogy a tartalma is legalább olyan jó, mint ahogy azt a neve sugallja. Szerintem ennél a sütinél ez igaz.

Hozzávalók:

Tészta:
50gr sötét kakaópor
100gr barnacukor
250ml forró víz
125gr puha vaj
120gr kristálycukor
225gr liszt
2db tojás
1/2 - 1/2 teáskanál sütőpor és szódabikarbóna
2 teáskanál vanília kivonat vagy aroma

Krém:
125ml víz
30gr cukor
175gr vaj (felkockázva)
300gr étcsokoládé

23cm-es kapcsos tortaformát kivajazunk és kakaóporral megszórjuk az alját és az oldalát.
A 100gr barnacukrot a kakaóporral kikeverjük és hozzáöntjük a forró vizet. Félretesszük. A vajat habosra kikeverjük a többi cukorral. Ezután adjuk hozzá a tojásokat és ezzel is simára keverjük. A végén hozzáadjuk a lisztet és a többi hozzávalót és a forró vizes kakaós cukros szirupot is.  Előmelegített 180 fokos sütőben fél óráig sütjük. A végeredményt tűpróbával ellenőrizzük. Ha kész, várjuk meg amíg kihűl.

Amíg a tészta a sütőben van, készítsük el a csokikrémet.

Kevergetve forraljuk fel egy kisebb serpenyőben a vizet a cukorral és a vajjal. Ha felforrt, vegyük le a tűzről, dobjuk bele a darabolt csokoládét és kevergessük, amíg felolvad és egyenletes, fényes krémet nem kapunk. Hagyjuk kihűlni, közben néha keverjük át.

Ha minden kihűlt, tölthetjük a tortát. A tetejét és az oldalát is kenjük be. A krémet nem kell egyenletesen elkenni, szerintem csinosabb, ha egy kicsit bozontos marad. Jól hűtsük ki a tortát, aztán vessük rá magunkat.







Ez a krém elegendő ahhoz, hogy a tésztát félbevágva megtöltsük és a tetejét és az oldalát is bevonjuk vele. Én csak a fele krémet készítettem el, mert nem akartam megtölteni a közepét.

A végére még egy tipp: én a fele csokimennyiséget ízesített csokiból tettem bele, mégpedig Boci étcsokiból aszalt körte darabokkal. A csokikrémnek nagyon finom egzotikus aromát adott a körte. Isteni volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése