2013. október 4., péntek

Márványos sütőtökös brownie

Angol nyelvű blogokat böngésztem, akkor vetődtem el a Better Homes and Gardens oldalra. Azonnal a kaja recepteket böngésztem át, így találtam ezt az érdekes browniet. Egyébként megtalálható itt mindenféle lakberendezéssel, kerttel, főzéssel, egészséggel, szabadidő eltöltésével kapcsolatos téma, amelyek átböngészésére még nem nagyon volt időm, pedig kedvem lenne hozzá. Szóval a süti finom lett, de nekem hiányzott belőle egy kis pikáns íz, olyan mint amit a Cheesecake brownie-ban felfedeztem. A csokis rétegbe ugyanis nagyon beleolvadt a sütőtökös íz, nem lehetett érezni belőle szinte semmit. Lehet, hogy legközelebb teszek hozzá pár kanálka pikáns lekvárt, biztos, hogy nem fogja elrontani. Összességében szerintem érdemes kipróbálni ezt a különleges receptet. A mennyiségeket én 2dl-es csészét alapul véve számoltam át.

Hozzávalók:

A sütőtökös részhez:
100gr krémsajt
1 evőkanál vaj
1dl cukor
1 tojás
2dl sütőtökpüré (sült tök villával összetörve)
1 teáskanál vaníliakivonat
1/2 teáskanál fahéj
1/4 teáskanál őrölt gyömbér
1 evőkanál liszt

A sütőtökpürét jól kikeverjük a többi hozzávalóval és félretesszük, amíg a tésztát elkészítjük.

A csokis tésztához:
2,5dl liszt
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
150gr étcsokoládé
1,5dl vaj
4 tojás
2-3 dl cukor (ízlés szerint)
0,5dl tej
2 teáskanál vaníliakivonat
2dl durvára darabolt dió

Az étcsokoládét és a vajat együtt megolvasztjuk, hozzákeverjük a sót, cukrot, vaníliát, a tojásokat és a tejet. A végén hozzávegyítjük a sütőporral elkevert lisztet.

 Kapcsoljuk be a sütőt 180 fokra.

A csokis masszát sütőpapírral bélelt kb. 30x25cm-es tepsibe simítjuk (én fél adagot készítettem, ezért elég volt a kapcsos tortaforma), rákanalazzuk a sütőtökös masszát és a kanállal óvatosan kicsit átforgatjuk, hogy márványos legyen. A diót szórjuk a tetejére (na én itt nem figyeltem, és belekevertem - egy mínusz pont!).

Süssük meg a süteményt 40-45 perc alatt. Miután kihűlt, szeleteljük és tálaljuk.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése