2013. május 7., kedd

Citromos cukkinitorta

Ez most furán hangzik, de nagy érdeklődéssel szemlélem az olyan süteményeket, amelyekben zöldség is van. Ezt egy tavalyi Good Food-ban találtam és kapóra is jött, mert árválkodott a hűtőben egy cukkini, amit már vagy egy hete el akartam készíteni, de valahogy nem került sorra. A kész sütiben, ahogy sejtettem, nem érződött semmiféle zöldség íz. Ha nem tudom, miből készült, nem hiszem, hogy rájöttem volna. Egyébként szuper lett. És szép is. Szerintem.



Hozzávalók:
150gr cukor
3 tojás
200gr vaj
1/2 kávéskanál só
1 evőkanál mák (egész)
100g finomliszt
100g teljes kiőrlésű liszt (nálam most ez rozsliszt volt)
1 teáskanál sütőpor
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál frissen facsart citromlé
2 teáskanál vanília aroma
1 fiatal cukkini, amiben még nincsenek nagy magok és (kb 20cm hosszú)

A vajat tálba teszem. A mikróban felolvasztom, ha nem elég puha. Ha puha, akkor hozzáteszem a cukrot és kikeverem. Egyenként belekeverem a tojásokat, majd az összes többi hozzávalót. A végén a cukkinit héjastól reszelem bele nagy lyukú reszelőn. A tésztát kapcsos kerek tortaformában 175 fokon fél óráig kell sütni. (Nekem 24cm-es formám van, de jó lett volna ha kisebb, mert akkor vastagabb lett volna a tészta és tudtam volna belőle két lapot vágni.) A kisült tésztát 15 percig pihentetjük, majd villával megszurkáljuk és a sziruppal megkenjük.

Szirup:
30gr porcukrot kikeverünk két evőkanál citromlével.

A tésztát hagyjuk kihűlni. A hideg tésztát tálcára helyezzük, megkenjük citromkrémmel, majd erre kissé rusztikusan ráhalmozzuk / kenjük a mascarponés krémet. Kicsit össze is borzolhatjuk a citromos krémmel a szélén. A tetejét megszórjuk egy teáskanál egész mákkal.

Krém:
200gr mascarpone
50gr nagyon puha vaj
50gr porcukor
1 evőkanál citromlé

A krém hozzávalóit egyszerűen robotgéppel simára keverjük.

A tortát fogyasztás előtt jól hűtsük le.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése