2013. május 31., péntek

Diós - mazsolás zabkeksz

Nagyon szeretem a zabpelyhes kekszeket, de amikor meglátom a boltban az árát, meggondolom, hogy megvegyem-e. Szerintem otthon is lehet legalább olyan finomat készíteni. Most többféle zabkekszet is ki fogok próbálni, mert a reggeli kávéhoz szerintem isteni, és a családnak amúgy is jól jön, ha mindig van otthon rágcsálni való és nem a bolti édes kekszeket eszegetik, amik tele vannak cukorral és még sok más értéktelen vacakkal. Ebbe legalább tudom, mit raktam, és változatosan lehet ízesíteni. Tehetünk bele mindenféle aszalt gyümölcsöt, magokat, diót-mogyorót, csokit, kókuszt, amihez épp kedvünk van. Egy kicsit ragacsos lesz a massza, de megéri egy kicsit vesződni vele. A recept már megint a Good Food magazinból van.

Hozzávalók:
300gr zabpehely (jobb az apró szemű)
170gr vaj
80gr cukor
100gr teljes kiőrlésű liszt (nálam ez rozsliszt volt)
100gr durvára vágott dió
50gr aprított mazsola vagy más aszalt gyümölcs
1 kávéskanál sütőpor
4 ek tej


Ha kókuszosat szeretnénk, akkor 80 - 100gr kókuszreszeléket használjunk, de a zabpehely legyen akkor ennyivel kevesebb.

A vajat egy kicsit megolvasztjuk mikróban, de ne legyen forró. Hozzákeverjük a cukrot, majd az összes többi hozzávalót. Jó kemény, sűrű tésztát kell kapni. Ha a vaj miatt lágy lenne a tészta, tegyük be a hűtőbe egy órára, hogy ne legyen ragacsos. Kanállal vagy kézzel nagyjából egyenlő nagyságú darabkákat szaggatunk, és kézzel golyót formázunk, majd azokat tenyérrel egy centi vastag korongokká kilapítjuk. Az eredeti recept szerint a tésztát ki kell nyújtani és szaggatni pogácsaszaggatóval, de ezt én még nem próbáltam. Sütőpapírral bélelt sütőlapon süssük meg a korongokat 175 fokon kb 20 perc alatt. Vigyázzunk, mert a mazsola könnyen megéghet.

A kész süteményeket hagyjuk a tepsin kihűlni, majd fémdobozban tároljuk, ahol akár egy hétig is eláll, ha lesz annyi ideje.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése