2013. május 23., csütörtök

Quinoa saláta feta sajttal

Nyitott vagyok az újdonságokra. Főleg, ha azok izgalmasak és egészségesek is. Ez az oka, hogy állandóan megveszek mindenféle magvakat (gerslit, vörös lencsét, bulgurt, quinoát, kölest, és még ki tudja mit). Szerencsére ezeket rendszeresen lehet kapni itt nálunk a boltban, nem kell messzire menni érte. Ez a quinoa már várakozott egy ideje a fiókban, és egyik nap keresgélés közben a kezembe akadt. Vasárnapi el is készítettem sült csirkével. A recept ötletet a salátához a Good Food oldalán találtam és azt tettem bele, amit épp a kis konyhakertemben le tudtam szedni. A spenót eddig nagyon gyengén muzsikált, így kb két marék spenótlevél jutott a salátába, sok sok újhagyma és egy jó marék zsázsa, valamint szintén saját termesztésű rukola levelek. Tulajdonképpen bármit bele lehet rakni, amit szeretünk. 

A quinoáról bővebben itt is lehet olvasni.

Nemsokára csinálok egy pár képet a kertemről és megmutatom majd azt is.

Hozzávalók:
150gr quinoa
3db újhagyma
1db lilahagyma
2 marék spenót
1 marék rukola
1 marék zsázsa
2db paradicsom
fél kígyóuborka
100gr feta
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál borecet
só, bors

A quinoát két és félszeres mennyiségű vízben megfőzzük 20-25 perc alatt. Nekem elég nehéz volt eldönteni, hogy mikor jó, de két kóstolás után, amikor nem lett puhább és felvette az összes vizet, úgy gondoltam, akkor most megfőtt. Leszűrjük és hideg vízzel átöblítjük, hagyjuk jól lecsepegni.
Ezalatt egy nagy salátástálba halmozzuk a megmosott, lecsepegtetett salátaféléket, a felkarikázott hagymákat, a kis kockákra darabolt paradicsomot és uborkát. Az öntethez keverjük össze a borecetet az olajjal. Ha már kihűlt a quinoa, hozzáadjuk azt is. Morzsoljuk rá a fetát, sózzuk meg és borsozzuk. Az öntettel meglocsolgatjuk és óvatosan, két kanál segítségével keverjük össze. Ez a sok levél miatt nem lesz egyszerű feladat, azért is írtam, hogy nagy tálba tegyük, abban könnyebb ezt végrehajtani. Közben kóstoljuk meg, elég-e rajta a só és az ecet.

Halmozzuk a szép színes salátát tányérokra és tálaljuk sült húshoz. Én csirkét sütöttem hozzá egyszerű csirke fűszerkeverékkel és babérlevéllel fűszerezve, sárgarépa karikákkal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése