2013. május 31., péntek

Sült habos rebarbara pite

Már hetekkel ezelőtt megláttam a SAD 15. feladatát, miszerint habos süteményt kell készíteni. Sokáig gondolkodtam, hogy mi legyen, de mivel szorít a határidő, tegnapelőtt megszületett végre a mű. Finom lett és még szép is. Az alap ötletet Gizinél találtam. Alapvetően a rebarbarás recepteket kerestem és nála pont ott volt az, ami nekem kellett. Rebarbarás töltelék és rajta a sült tojáshab. Egy kicsit variáltam a recepten, kevesebb benne a cukor, de így is finom.

Tészta:
100gr vaj
csipet só
1 ek cukor
200gr liszt

A tészta hozzávalóit összevegyítjük, hogy morzsaszerű állaga legyen. Kisméretű tepsibe vagy tortaformába szórjuk és egyenletesen lelapogatjuk az aljára. 150 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig elősütjük. Közben elkészítjük a tölteléket.

Töltelék:
3 tojássárgája
100gr cukor
vanília aroma
1 tasak vaníliás pudingpor
1,5dl főzőtejszín
300gr aprított rebarbara

A száraz hozzávalókat összevegyítjük és kis adagokban keverjük hozzá a tejszínt végül egyesével  a tojássárgákat. A végén belekeverjük a rebarbarát. A tojásos gyümölcsös tölteléket a tésztára kanalazzuk és egyenletesen elosztjuk, majd visszatesszük a sütőbe. Fél óráig sütjük. Utána jön a hab.

Hab:
3 tojásfehérje
pici só
2-3 evőkanál porcukor

A tojásfehérjéket a sóval elkezdjük felverni, ha már fehér, akkor adagoljuk hozzá a cukrot és tovább verjük, amíg szép sima és kemény habot kapunk. A habot a töltelékre halmozzuk, kicsit borzoljuk meg a kanállal vagy villával, hogy szép legyen. 125 fokra vegyük vissza a sütőt és szárítsuk a habot addig amíg szépen megszínesedik a teteje.

A süteményt hidegen szeleteljük és fogyasztjuk. Garantáltan nem fog sokáig kitartani, mert én meg tudtam volna enni az egészet egyszerre, de visszafogtam magam.












1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a pitéd, és olyan guszta, hogy én is szívesen megenném akár az egészet. Köszönöm, hogy az én receptemet választottad alapul, és azt is hogy belinkeltél.

    VálaszTörlés