2013. május 9., csütörtök

Brownie

Ezt a süteményt már többször elkészítettem. Anyukámtól kaptam egyik karácsonyra egy könyvet, ami a csokoládé készítéséről, történetéről szól és sütemények és bonbon receptek is vannak benne. Minden sütemény nagyon tetszik, de még csak ezt sikerült közülük megkóstolni. Egyszer egy nagy vendégsereg volt nálunk otthon, most pedig a névnapomra hoztam be a kollégáimnak. Mind a két alkalommal nagy sikere volt, mert nagyon-nagyon csokis és nem nagyon édes.

Tészta:
190gr liszt
150gr durvára vágott dió
300gr puha vaj
200gr cukor
200gr olvasztott étcsokoládé
csipet só
5db tojás
vanília aroma

A puha vajat habosra kikeverjük a cukorral, a vaníliával és a pici sóval. Hozzáadjuk az olvasztott csokit és egyesével a tojásokat. A végén beleforgatjuk a lisztet és a diót. 30 x 25 cm-es sütőpapírral bélelt formába simítjuk. 150 fokos sütőben 35-40 percig sütjük. (Az eredeti recept 50 percet ír, de az nagyon sok szerintem, a múltkor jól kiszáradt a tésztája, ezért írtam inkább kevesebb időt.)

Krém:
250gr étcsokoládé
2,5dl tejszín

A tejszínt felforraljuk, majd beletördeljük a csokit, addig kevergetjük, míg fel nem olvad. Mixerrel homogén állagúra keverjük és hűtőben kihűtjük. Ha kihűlt, még egyszer mixerrel keverjük át, hogy kicsit habos legyen.

A kihűlt tésztát egyenletesen megkenjük a csokoládékrémmel, majd megszórjuk cukrozatlan kakaóporral.

Legalább egy éjszakát hűtőben tartjuk, hogy a tészta egy kicsit magába szívhassa a krémet, vagyis "összeérjenek".

Ezt még nekem is sikerült szépen felszeletelni ... :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése