2014. január 21., kedd

Fűszeres töltött gomba - Blogkóstoló 14. forduló

Az immár 14. fordulóhoz érkezett Blogkóstolóban egy számomra eddig ismeretlen blogot kaptam: Vöröskaktuszt. Nehéz volt választanom, mert most valami olyat szerettem volna, amihez hasonlót én magam ritkán készítek, tehát nem akartam egy újabb sütit. Amikor megláttam a töltött gombát, tudtam, hogy ki fogom próbálni, így el is dőlt a kérdés. A végeredmény igazán finom lett, a gombát egy kicsit jobban megsózhattam volna, de ez nem vett el az értékéből, hiszen a töltelék krémes volt és fűszeres, és a pirított kenyértől a teteje ropogósra sült.



Hozzávalók (4 személyre)
12db közepes csiperkegomba
1db tömlős krémsajt (natúr vagy zöldfűszeres)
1 szelet pirított kenyér
1gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál reszelt sajt
1 evőkanál vaj
olívaolaj
majoránna, só, bors, bazsalikom

A gombákat megtisztítjuk és a szárukat kiszedjük. Kivajazott tűzálló tál vagy tepsi aljára lerakosgatjuk. Sózzuk és borsozzuk őket és meglocsoljuk egy pár csepp olívaolajjal.
A puha vajat kikeverjük a krémsajttal, majd hozzáadjuk a morzsolt  kenyeret, a felaprított fokhagymát és  a reszelt sajtot. Ízlés szerint fűszerezzük. (A gombák kiszedett szárát kis kockákra vagdalva szintén belekeverhetjük, ha nem akarjuk kidobni.)

A tölteléket elosztjuk a gombákban, pár csepp olajjal meglocsoljuk és megszórjuk frissen őrölt borssal. 220 fokos sütőben negyed óra alatt készre sütjük.

Salátával vagy párolt vegyes zöldségkörettel fogyasztjuk, de a burgonyapüré is nagyon jól illik hozzá.

Én egy nagyon ízletes salátát készítettem mellé, de mire nekiláttunk az ebédnek, Anyu a krumplipürét is kiadagolta, így lőttek a diétás kajámnak.

A salátában volt 1 fej római saláta, lila hagyma, kápia paprika, kivi és kígyóuborka. Az öntethez pedig mézes dijoni mustárt kevertem ki egy gerezd lereszelt fokhagymával, fehérborecettel, olívaolajjal, szójaszósszal, sóval és picike cukorral.

1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ezt választottad, nekem ez a kedvenc gombás receptem... :)

    VálaszTörlés