2014. január 15., szerda

Mostarda di cremona

Amikor megláttam ennek a befőttnek a receptjét, azonnal tudtam, hogy én ezt el fogom készíteni. Karácsonyra így is lett és a finom libasült mellé ezt ettük. Pikáns mustáros, kicsit csípős és nagyon édes. A gyümölcsök a cukorszirupban történő kíméletes főzés által nem fognak ellágyulni, ropogósak maradnak. Tényleg olyanok, mint a friss kandírozott gyümölcs, egy kis mustáros utóízzel. Remek kísérője a sült vagy főtt húsoknak, de állítólag sajttal is finom. Könnyen kombinálható, hogy milyen gyümölcsökből készülhet, de körte és alma legyen benne. Én azokat tettem bele, amit otthon találtam, legtöbb esetben nem szoktam kétségbe esni, ha valami hiányzik a recepthez.


Hozzávalók:
200gr cukor
3db körte (kicsik)
1 alma
2 mandarin
6 szem aszalt füge
6 szem aszalt szilva
2-3 evőkanál jó minőségű mustár (legjobb ha csípős dijonit választunk, vagy akár magunk is elkészíthetjük otthon a mustárt, én saját gyártásút használtam)

A gyümölcsöket megpróbáljuk nagyjából azonos méretűre feldarabolni. Lábasba tesszük és összekeverjük a cukorral.




Egy napig állni hagyjuk, majd 2dl vízzel felforraljuk és 5 percig lassan főzzük. Hagyjuk kihűlni és tegyük a hűtőbe. Ezt a műveletet másnap és harmadnap ismételjük meg. A harmadik forralásnál keverjük hozzá a mustárt, majd forrón töltsük üvegbe és zárjuk le.

Kerülhet még bele a fentieken kívül, vagy helyette birsalma és narancs is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése